Minął termin składania ofert w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 92 w pobliżu miejscowości Wilkowo w powiecie świebodzińskim. Do lubuskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło aż 10 ofert.
W ramach zadania zostanie również wybudowany wiadukt nad linią kolejową Berlin – Warszawa.
10 chętnych na rozbudowę
9 lipca minął termin, do którego zainteresowani wykonawcy mogli zgłaszać swoje oferty w przetargu. Do GDDKiA wpłynęło aż 10 ofert i wszystkie mieszczą się w budżecie zamawiającego.
Generalna Dyrekcja zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia 66 543 000 zł, podczas gdy najdroższa oferta – którą złożył Primost Południe – wynosi 65 993 819,71 zł. Najtańszą propozycję przedstawił z kolei Strabag Infrastruktura Południe na 47 907 920,15 zł. Pozostałe oferty wyglądają następująco: Budimex – 52 889 859,42 zł; Porr– 53 772 076,05 zł; Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex – 49 732 000,50 zł; Konsorcjum NDI Energy, NDI i Terlan – 51 908 704,38 zł; Eurovia Polska – 53 728 852,62 zł; Przedsiębiorstwo Drogowe Kontrakt – 48 502 879,07 zł; konsorcjum Adamietz i Mosty Łódź- 47 999 347,04 zł oraz Nowak-Mosty – 54 819 634,96 zł.
Teraz zamawiający wybierze najkorzystniejszą z ofert, kierując się trzema kryteriami. Najbardziej znacząca będzie cena stanowiąca 60 procent oceny. Pod uwagę będzie również brane przedłużenie okresu gwarancji jakoś (20 proc.), doświadczenie kierownika budowy (10 proc.), a także doświadczenie kierownika robót mostowych (10 proc.).
Wybrany wykonawca będzie miał 19 miesięcy na realizację zadania, z wyłączeniem okresu zimowego – od połowy grudnia do połowy marca.
Wyeksploatowana droga potrzebuje przebudowy
Jak wskazuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji, realizacja inwestycji, to z jednej strony konieczność przebudowy uszkodzonego, na skutek intensywnej eksploatacji, wiaduktu nad linią kolejową Warszawa Zachodnia – Kunowice, a z drugiej strony, poprawa bezpieczeństwa drogowego poprzez likwidację niebezpiecznego skrzyżowania DK92 i drogi powiatowej Wilkowo-Świebodzin, która będzie możliwa dzięki przebudowie dojazdów do nowego obiektu.
Zmiana przebiegu DK i lokalizacji skrzyżowania i wiaduktu ma tym samym poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego, a także zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego na tej lokalizacji. Inwestycja umożliwi również poruszanie się pojazdów nienormatywnych.
W ramach zadania, poza wybudowanym rondem czy wiaduktem, powstaną również nowe przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów, kanał technologiczny, przepusty drogowe, oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa czy też chodniki i zatoki autobusowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.